Škoda Fabia RS, Škoda Fabia RS combi (2010 - )

Skoda Fabia RS

SPORTOVNÍ GENY V DVOJÍM BALENÍ: ŠKODA FABIA RS A FABIA COMBI RS

Jen málo automobilek na světě je od svého založení tak aktivní v motoristickém sportu jako Škoda. Už v prvních letech historie podniku bojovaly soutěžní vozy z Mladé Boleslavi o vítězství na závodních tratích celého světa. Tento dlouhý řetězec dostává další článek v podobě modelů RS, které staví modelovou řadu Fabia druhé generace na špičku mezi konkurencí. Kromě toho se na start poprvé postaví hned dvě verze Fabia RS. Jak Fabia, tak Fabia Combi získávají se svým 132 kW (180 k) silným motorem 1,4 TSI sportovní geny, jejichž výsledkem je vysoký výkon při současném maximálním využití paliva a vynikající ekologií provozu.

Opticky lze obě sportovní verze rozpoznat podle odlišného předního nárazníku a integrovaných kruhových mlhových světlometů. Ty mohou být na přání vybaveny Corner funkcí nebo mohou být na jejich pozici umístěna světla pro denní svícení na bázi LED. Na masce chladiče ohraničené chromovaným rámečkem se vyjímá symbol RS. Mimořádné postavení v portfoliu modelové řady Fabia signalizují 17" kola z lehké slitiny Gigaro vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny, které prosvítají za paprsky kol nebo tónovaná skla. Zádi dominuje nový nárazník s difuzorem a sebevědomý vzhled vozu podtrhuje dvojitá koncovka výfuku. Střecha a střešní spoiler mohou být u verze Fabia hatchback na přání a v závislosti na barvě vozu lakovány ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným. Střešní spoiler mimo jiné zesiluje u obou karosářských variant přítlak zadní nápravy při rychlé jízdě. Sportovní podvozek s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, propůjčuje vozům Fabia RS bezpečné a agilní jízdní vlastnosti. Mimořádný požitek z průjezdu zatáčkou přináší nová funkce XDS, která elektronicky jemně přibrzdí při jízdě v zatáčce tzv. „pod plynem“ přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. Stáčivý moment, který tím vzniká, v podstatě táhne vůz do zatáčky a dodává mu vynikající agilitu. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce se dodávají standardně a zvyšují nejen komfort, ale i bezpečnost.

V interiéru se Fabia RS a Fabia Combi RS mohou pochlubit sportovními sedadly, které na opěradlech nesou logo RS. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou výškově nastavitelná a stejně jako ve všech verzích modelu Fabia je volant seřiditelný výškově i podélně. Ve verzi RS se jedná o tříramenný kožený sportovní volant, který se na přání dodává i v multifunkční verzi s ovládacími prvky řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG. Jasnou architekturu interiéru podtrhuje přístrojová deska v odstínu Onyx. Pedály z ušlechtilé oceli jsou opatřeny protiskluzovými plochami.

Součástí standardní výbavy sportovních verzí Fabia RS jsou navíc ještě klimatizace Climatic, přístrojový panel ve speciálním designu RS a příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory. Na přání si může zákazník objednat červené potahy sedadel doplněné černými tkanými vkládanými koberci s červeným nebo stříbrným obšitím v závislosti na barvě sedadel. Spolu s volantem je kůží obšitá také řadicí páka a madlo ruční brzdy.

Jízdní výkony obou verzí RS jsou mimořádně působivé, neboť v nich Škoda Auto poprvé nasadila čtyřválcový benzinový motor s dvojitým přeplňováním, který při objemu pouhých 1,4 litru podává výkon 132 kW (180 k) a dosahuje maximálního točivého momentu 250 Nm. Maximální rychlost 224 km/h (combi 226 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,3 sekund pro obě varianty karosérie slibují skutečně sportovní svezení. Kombinovaná spotřeba v měřícím cyklu NEFZ je i přes tento skvělý výkon mimořádně nízká. Na ujetí vzdálenosti 100 kilometrů stačí oběma verzím RS pouhých 6,4 litru paliva.

Do detailů vyladěná technika umožnila vytvořit z tohoto agregátu mistrovské dílo. Motor 1,4 TSI pracuje s přímým vstřikem paliva a dvojím přeplňováním – jednak turbodmychadlem s obtokovým ventilem a jednak připojovaným mechanickým kompresorem. Množství vzduchu tlačeného do válců zvyšuje mezichladič stlačeného vzduchu. Palivové čerpadlo dopravuje benzin ke vstřikovačům pod tlakem až 150 bar. Obě vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem, přičemž vačková hřídel sacích ventilů umožňuje jejich variabilní časování. Blok válců motoru 1,4 TSI se vyrábí se šedé litiny, kliková hřídel je z oceli.

Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje vysloveně harmonický nárůst výkonu motoru, neboť obě zařízení spolupracují ruku v ruce. V otáčkách do maximálně 2400 min-1 tlačí vzduch do válců především mechanicky poháněný kompresor. Ve vyšších otáčkách, nejpozději při 3500 min-1, se kompresor odpojí. Turbodmychadlo pak už dosahuje své plné účinnosti a zajišťuje přísun vzduchu do válců až do vysokých otáček. Nízké emise škodlivin po studeném startu zajišťuje dvojitý vstřik. Díky němu dosáhne katalyzátor s lambda sondou už po ujetí krátké vzdálenosti své provozní teploty, a zajistí tak spolehlivou a účinnou úpravu výfukových plynů.

Obě verze Fabia RS jsou díky harmonickému nárůstu výkonu bez omezení vhodné pro každodenní praktické využití. V neposlední řadě to platí i pro objem zavazadlového prostoru a užitečné zatížení. Jízdní vlastnosti vozů Fabia RS se vyznačují mimořádnou agilitou, aniž by tím utrpěl komfort jízdy.

Standardní výbava:
airbag řidiče a spolujezdce,
boční airbagy vpředu,
ESP vč. ABS, MSR, ASR, EDS, HBA (hydraulický brzdový asistent), XDS (elektronická uzávěrka diferenciálu XDS je rozšířením známé funkce EDS. XDS však nereaguje na prokluz poháněných kol, ale na odlehčení vnitřního předního kola při rychlém průjezdu zatáčkou.), asistent rozjezdu do kopce a kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách,

mlhové světlomety,
3ramenný kožený volant (nastavitelný ve dvou osách),
sportovní sedadla vpředu,
sportovní podvozek,
projektorové halogenové světlomety,
funkce denního svícení,
Maxi DOT,
ukazatel vnější teploty,
dělená zadní sedadla, sklopná (v poměru 60/40),
centrální zamykání,
klimatizace Climatic s automatickou regulací,
příprava pro rádio se 4 reproduktory,
výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce,
elektrické ovládání oken vpředu,
černě lakovaná vnější zpětná zrcátka a kliky dveří lakované v barvě vozu,
tónovaná skla,
kola z lehké slitiny Gigaro 7J×17'' – stříbrná,
paket Chrom (hlavice řadicí páky, rámeček manžety řadicí páky, vnitřní ovladač lamel přívodu vzduchu do interiéru, pojistné tlačítko ruční brzdy),
malý kožený paket (tříramenný volant, hlavice řadicí páky, madlo ruční brzdy),
ozdobné prahové lišty vpředu s logem RS.

Mimořádná výbava:
hlavové airbagy,
airbag spolujezdce – s možností deaktivace,
LED světla pro denní svícení,
schránka na brýle,
loketní opěra vpředu
vkládané tkané koberce (se stříbřitě šedým nebo červeným lemováním),
centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),
podélný střešní nosič pro hatchback i kombi,
3ramenný kožený multifunkční volant pro rádio a telefon s ovládáním automatické převodovky DSG,
klimatizace Climatronic s elektronickou regulací a kombifiltrem,
rádia Blues a Swing,
navigační systém Amundsen,
MDI (Mobile Device Interface) (pouze pro Swing nebo Amundsen),
přípravy pro telefon GSM II Compact a Comfort,
kola z lehké slitiny Gigaro 7J×17'' – černá, antracit, bílá,
stříbrná, bílá nebo černá střecha.

Tagy: 

Komentáře

Obrázek uživatele admin

Raketa :-)

Od admin --

Škoda Fabia 1,4 77kW

Stránky

Škoda Fabia bazar

© 2011 - 2022 Copyright Jan Vosátka. Kontakt, reklama: admin@fabiaauto.cz

Tato stránka používá cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. POKUD S TÍM NESOUHLASÍTE TENTO WEB NEPOUŽÍVEJTE! Další informace